FAQ

OLIOLI - FRÅGOR & SVAR

Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren som vi tror att du vill veta om oss och ditt köp.
Om du inte hittar svaret på din fråga är du välkommen att höra av dig till oss på info@olioli eller
på telefon 08-715 27 15.

Är det säkert att betala med kort?
Vi erbjuder säker kortbetalning i samarbete med Klarna, som garanterar säkra betalningar. Din betalning sker genom en krypterad och säker dataöverföring som är godkänd och verifierad av VISA och MasterCard. OLIOLI hanterar själva inga kortbetalningar.

Du kan även välja att betala via direktbetalning bank och fakturabetalning.

Fakturabetalning
Vi samarbetar med Klarna. När du handlar hos oss betalar du med tjänsten Klarna Checkout. Du kan betala direkt i checkouten.
Inga kortnummer eller lösenord. Med Klarna Faktura kan du välja att få leveransen först och betala senare. Du kan även välja att få alla
dina Klarna-betalningar på samma faktura och bestämma hur mycket du vill betala varje månad.

Delbetalning med Klarna Konto
Delbetala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Samla dina köp på ett konto och betala mot faktura.

Jag har problem med att fylla i uppgifterna i kassan, hur gör jag?
Kontrollera att samtliga obligatoriska fält (markerade med stjärna*). Detta är nödvändigt för att du skall kunna genomföra ditt köp.
Tänk på att du även behöver kryssa i "Jag godkänner OLIOLIs köpvillkor" för att kunna gå vidare.

Mitt köp går inte igenom, vad gör jag för fel?
Kontrollera med din bank att ditt kort är aktiverat för köp via internet.
Ring eller maila oss om du behöver hjälp.
e-post: order@olioli.se
telefon: 08-715 27 15

Kan man handla i en fysisk OLIOLI-butik?
Nej, men vi har lagerförsäljning i Nacka, Saltsjö-Boo. Här kan du handla ur hela vårt sortiment.
Vi har inga fasta öppettider. Kontakta oss för öppettider om du vill komma och handla på vårt lager.

Kan jag själv ändra min order efter att jag har skickat iväg den?
Du kan inte själva göra ändringar online när ordern väl är lagd men om du hör av dig till oss per telefon eller e-post gör vi allt vi kan för att hjälpa dig.
e-post: order@olioli.se
telefon: 08-715 27 15

Hur lång leveranstid har ni?
Vi skickar normalt din order inom 1-3 arbetsdagar från beställning.
DHL tar en dag på sig för leverans till ditt närmaste utlämningsställe så du skall ha dina varor inom 2-4 arbetsdagar.
Vid storhelger och röda dagar kan leveransen ta längre tid.

Hur levereras mina varor?
Vi anlitar DHL för leveranser.
För privatpersoner skickas ordrar med tjänsten DHL Service Point. Då kommer dina varor till ditt närmaste DHL-utlämningsställe. När paketet finns att hämta aviserar DHL dig via sms, mail eller post beroende på vilket alternativ du valt.
För företagskunder skickas ordrar med tjänsten DHL Paket. Varorna levereras då till angiven adress.

Vad kostar frakten hos er?
För ordrar under 499 kr är fraktkostnaden 49 kr. Om du beställer för över 499 kr står vi för frakten.

Hur länge ligger paketet kvar innan jag måste hämta ut det?
Paketet ligger hos DHLs utlämningsställe i 14 dagar från det att du fått din sms-avisering.
Efter det går paketet i retur till OLIOLI och om du då ändå vill ha varorna måste du göra en ny beställning.
Ej uthämtade varor debiteras dig med 59 kr.

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Om du vill returnera hela eller delar av din beställning har du möjlighet att göra detta inom 30 dagar.
Varan/varorna måste vara oanvända och i nyskick. Varorna skall emballeras väl och skickas som spårbart paket. Du står för fraktkostnaderna. Återbetalning sker när vi har fått varorna i retur.
Återbetalningen görs till samma konto eller kort som du betalade från.

Paketet var skadat när jag hämtade ut det - vad gör jag?
Vi ansvarar för produkter som skadas eller kommer bort vid leverans till kund.
När du hämtar ut ditt paket är det därför viktigt att du kontrollerar så att godset inte är transportskadat. Anmäl transportskada direkt på plats hos utlämningsstället eller hör av dig till oss så hjälper vi dig i efterhand.
Fotografera gärna skadad produkt och emballage för vår reklamation till DHL.

Skadade eller defekta produkter som är i icke godtagbart skick vid leverans ersätts av OLIOLI.

Jag vill reklamera en vara, hur gör jag då?
Vi följer Konsumentköplagen och de rekommendationer som gäller för reklamationer.
Du kan reklamera en vara som du anser vara i felaktigt skick.
Reklamationsrätten omfattas inte av att du till exempel anser att en vara inte lever upp till dina förväntningar när du har brutit förpackningen eftersom våra varor är livsmedel.
Kontakta oss om du har frågor som rör till exempel smak, konsistens osv kring köpt vara.
Defekta varor ersätts naturligtvis.

Erbjudanden
Erbjudanden
Jetshop e-butik
Här kan du skapa erbjudanden som du kan koppla till unika produkter.
Senast köpta produkter
Marqués de Valdueza & tomatmarmelad
Marqués de Valdueza & tomatmarmelad
199 kr
Lilla delilådan
Lilla delilådan
430 kr
Pepparkvarn - fem pepparsorter
Pepparkvarn - fem pepparsorter
60 kr
Cima di Melfi i plåtdunk
Cima di Melfi i plåtdunk
89 kr

Paul Svensson i samarbete med OLIOLI

OLIOLI i samarbete med Arirang

Om olivolja

Matinspiration från OLIOLI

OLIOLI - återförsäljare & Restauranger

Snabba leveranser Trygga betalningar Fri frakt över 499 kr