FAQ

    OLIOLI - FRÅGOR & SVAR

    Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren som vi tror att du vill veta om oss och ditt köp.
    Om du inte hittar svaret på din fråga är du välkommen att höra av dig till oss på info@olioli eller
    på telefon 08-715 27 15.

    Är det säkert att betala med kort?
    Vi erbjuder säker kortbetalning i samarbete med DIBS som garanterar säkra betalningar. Din betalning sker genom en krypterad och säker dataöverföring som är godkänd och verifierad av VISA och MasterCard. Vi garanterar att betalningen är 100% säker. DIBS, som hanterar kortuppgifterna uppfyller kraven för PCI-DSS och 3D-Secure. OLIOLI hanterar själva inga kortbetalningar.

    Du kan även välja att betala via direktbetalning bank och fakturabetalning.

    Direktbetalning bank
    Är du ansluten till SEB, Swedbank, Nordea eller Handelsbanken erbjuder vi direktbetalning i samarbete med Payson. Du slussas vidare till din internetbank där du får logga in på vanligt vis. Här får du godkänna transaktionen. Efter betalning slussas du tillbaka till OLIOLI.

    Fakturabetalning
    Väljer du fakturabetalning samarbetar vi med Klarna. Du får en faktura tillsammans med varorna (14 dagars betalningsvillkor).
    Minsta beställningsbelopp som expedieras är 100 kr. Fakturabeställningar skickas alltid till beställarens folkbokföringsadress.

    Delbetalning med Klarna Konto
    Delbetala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Samla dina köp på ett konto och betala mot faktura.

    Jag har problem med att fylla i uppgifterna i kassan, hur gör jag?
    Kontrollera att samtliga obligatoriska fält (markerade med stjärna*). Detta är nödvändigt för att du skall kunna genomföra ditt köp. Tänk på att du även behöver kryssa i "Jag godkänner OLIOLIs köpvillkor" för att kunna gå vidare.

    Mitt köp går inte igenom, vad gör jag för fel?
    Kontrollera med din bank att ditt kort är aktiverat för köp via internet.

    Kan man handla i en fysisk OLIOLI-butik?
    Nej, men vi har lagerförsäljning i Nacka, Saltsjö-Boo. Här kan du handla ur hela vårt sortiment.
    Kontakta oss för öppettider.

    Kan jag själv ändra min order efter att jag har skickat iväg den?
    Du kan inte själva göra ändringar online när ordern väl är lagd men om du hör av dig till oss per telefon eller e-post gör vi allt vi kan för att hjälpa dig.

    Hur lång leveranstid har ni?
    Vi skickar normalt din order inom 1-3 arbetsdagar. DHL tar en dag på sig för leverans till ditt närmaste utlämningsställe så du skall ha dina varor inom 2-4 arbetsdagar. Vid storhelger och röda dagar tar leveransen längre tid.

    Hur levereras mina varor?
    Vi anlitar DHL för leveranser. Med tjänsten DHL Service Point kommer dina varor till ditt närmaste DHL-utlämningsställe. När paketet finns att hämta aviserar DHL dig via sms, mail eller post beroende på vilket alternativ du valt.

    Vad kostar frakten hos er?
    För ordrar under 499 kr är fraktkostnaden 49 kr. Om du beställer för över 499 kr står vi för frakten.

    Hur länge ligger paketet kvar innan jag måste hämta ut det?
    Paketet ligger hos DHLs utlämningsställe i 14 dagar från det att du fått din sms-avisering.
    Efter det går paketet i retur till OLIOLI och om du då ändå vill ha varorna måste du göra en ny beställning.

    Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
    Om du vill returnera hela eller delar av din beställning har du möjlighet att göra detta inom 30 dagar.
    Varan/varorna måste vara oanvända och i nyskick. Varorna skall emballeras väl och skickas som spårbart paket. Du står för fraktkostnaderna. Återbetalning sker när vi har fått varorna i retur.
    Återbetalningen görs till samma konto som du betalade från om du betalat med kort.

    Om du betalat med Direktbetalning Bank eller faktura tar vi hand om återbetalningen och ser till att du får summan till ditt konto. Kontakta oss om du har frågor kring en retur eller reklamation.

    Paketet var skadat när jag hämtade ut det - vad gör jag?
    Vi ansvarar för produkter som skadas eller kommer bort vid leverans till kund.
    När du hämtar ut ditt paket är det därför viktigt att du kontrollerar så att godset inte är transportskadat. Anmäl transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet eller hör av dig till oss så hjälper vi dig i efterhand.
    Skadade eller defekta produkter som är i icke godtagbart skick vid leverans ersätts av OLIOLI.

    Jag vill reklamera en vara, hur gör jag då?
    Vi följer Konsumentköplagen och de rekommendationer som gäller för reklamationer.
    Du kan reklamera en vara som du anser vara i felaktigt skick.
    Reklamationsrätten omfattas inte av att du till exempel anser att en vara inte lever upp till dina förväntningarnär du har brutit förpackningen eftersom våra varor är livsmedel.
    Kontakta oss om du har frågor som rör till exempel smak, konsistens osv kring köpt vara.

    Erbjudanden
    Erbjudanden
    Jetshop e-butik
    Här kan du skapa erbjudanden som du kan koppla till unika produkter.
    Senast köpta produkter
    Svevo, italiensk Extra Virgin olivolja från familjen Mancino i Puglia.
    Svevo 500 ml
    159 kr
    Filotea Spaghettoni 500 g
    Filotea Spaghettoni 500 g
    49 kr
    Guerzoni Oro 250 ml
    Guerzoni Oro 250 ml
    390 kr 299 kr
    Accardo, 500 ml
    Accardo, 500 ml
    200 kr

     Om olivolja

    Paul Svensson i samarbete med OLIOLI

    Matinspiration från OLIOLI

    OLIOLI - återförsäljare & Restauranger

    Snabba leveranser Trygga betalningar Fri frakt över 499 kr